Sennheiser CX 880

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 880 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

W.Kiel 29-10-2012
Geschreven voor: Sennheiser CX 880

Ik bezit de Sennheiser CX 880 nog maar een paar dagen maar wilde toch vast een review plaatsen. Ik heb deze set aangeschaft ter vervanging van mijn CX 300 II waarvan na langer gebruik het linker oordopje wat verstopt is geraakt.

Wat mij gelijk opviel was dat de bas weergave een stuk minder duidelijk aanwezig is als die van mijn CX 300 II. De bas is wel voldoende aanwezig maar het is wel wennen in vergelijking met mijn vorige setje. Uiteraard zijn alle nieuwe oordoppen wennen voor je oren. De rest van het bereik komt heel erg mooi en duidelijk naar voren. Alle frequenties zijn erg goed in balans en je hoort ook werkelijk alle details van je muziek (in mijn geval vooral Pop, Rock en Top 40). Ik heb de SE215 van Shure ook wel eens gebruikt (ligt rond dezelfde prijs) maar die vindt wat scheller overkomen en ik houd persoonlijk meer van een warmere weergave.

Het design van de hoofdtelefoon vind ik erg mooi. De kabel naar de doppen toe is gewoon symmetrisch waar ik ook de voorkeur aan geef. Verder is er een volume regelaar geïntegreerd in de kabel welke erg handig is, vooral wanneer je geluidsbron moeilijker te bedienen is. Wel een nadeel aan deze regelaar is dat hij vrij groot is.

Het meegeleverde etui ziet er luxe uit en is ook zeer praktisch. Goed omwikkelen van de kabel kost wel wat meer tijd (mede door de ietwat grote volumeregelaar) maar het garandeert je wel dat de hoofdtelefoon erg goed beschermd wordt.

Om de oortjes goed in je oor te laten passen zitten er drie oor adapters bij in de maten S, M en L. Wanneer je de goede maat gebruikt zitten de dopjes comfortabel en sluiten ze het oor voor een groot deel af van het omgevingsgeluid.

Een groot voordeel is dat je de filters in de geluid gang kunt reinigen en dat ze vervangbaar zijn door nieuwe welke ook meegeleverd worden. En met het handige tool zijn ze gemakkelijk te verwijderen uit de geluid gang. Dit voorkomt dat de geluid kanalen verstoppen wat wel een probleem was bij mijn vorige setje oordoppen.

Als laatste accessoire zit er een aluminium klip bij de hoofdtelefoon waarmee je de kabel kunt bevestigen aan je jas o.i.d. Ik zal deze waarschijnlijk niet gaan gebruiken maar het kan toch handig zijn.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden met de CX 880. Ze zijn voor dagelijks gebruik aan de dure kant maar geven wel waar voor hun geld, zeker door de uitgebreide meegeleverde accessoires. Wanneer je toe bent aan oordoppen uit een duurder segment is dit zeker een aanrader!

Voordelen:
- Mooi helder geluid
- Strak en luxe design
- Praktische accessoires

Nadelen:
- Bas weergave mocht wel wat meer
- Behoorlijk prijzig